کانون سردفتران و دفتریاران

جمعه, 29 تير 1397

ورود سامانه صدور گواهی الکترونیکی به حوزه مالیات

ورود سامانه صدور گواهی الکترونیکی به حوزه مالیات

 سازمان امور مالیاتی کشور موظف شد با همکاری وزارت بازرگانی نسبت به راه اندازی سامانه صدور گواهی الکترونیکی و امکان صدور امضای دیجیتال اقدام کند.به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از رسانه مالیاتی، سید علیرضا شجاعی، افزود:امضای الکترونیکی تحول بزرگی در روابط و تعاملات ایجاد کرده است و با استفاده از آن می توان سندیت متون الکترونیکی را بررسی و قابل پیگیری کرد.

 

وی افزود: وزارت بازرگانی مدتی است مرکز صدور گواهی الکترونیکی را با هدف حرکت به سمت دولت الکترونیکی و ایجاد ساز و کار رسمی و تعریف شده برای اطمینان بخشی به تعامل هایی که درمحیط الکترونیکی صورت می گیرد راه اندازی کرده است.

 

شجاعی با اشاره به تصمیم اخیر نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن اظهار داشت: در راستای اجرای سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی موظف شده تا پایان سال 1389 متناسب با تعداد و ویژگی های مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با همکاری وزارت بازرگانی نسبت به راه اندازی سامانه صدور گواهی الکترونیکی و امکان صدور امضای دیجیتال اقدام کند. گفتنی است این مصوبه از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

انتهای پیام